Mexico
26.4.2001
10. závod sezóny 2000/2001

9.Nurburgring                  11.Monaco

Mexico fotogalerie


Kvalifikace

pořadí

jezdec No. dosažený čas odstup

vůz

1. Martin Krejčiřík 4 1:48,044 Cooper
2. Michal Falta 20 1:48,801 0,757 BRM
3. Michal Vágner 10 1:48,849 0,805 BRM
4. Martin Švácha 19 1:49,937 1,893 Lotus
5. Jan Krejčiřík 18 1:50,297 2,253 Ferrari
6. Michal Janák 22 1:50,431 2,387 Ferrari
7. Jan Svoboda 12 1:50,516 2,472 Lotus
8. Josef Viták 5 1:50,570 2,526 Eagle
9. Michal Pospíšek 6 1:51,229 3,185 Eagle
10. Bronislav Robenek 17 1:51,291 3,247 Cooper
11. Miro Hrázský 15 1:51,459 3,415 Eagle
12. Pavel Rotter 16 1:51,549 3,505 Lotus
13. Pavel Hájek 14 1:52,729 4,685 Lotus
14. Kamil Vrátný 17 1:57,594 9,550 Brabham

Výsledky závodu GPL Online CZ
jezdec dosažený čas

vůz

body

1. Martin Krejčiřík 31:28,227 9
2. Michal Janák 0:33,526 6
3. Jan Krejčiřík 0:46,923 4
4. Michal Vágner 0:57,816 3
5. Martin Švácha 1:07,370 2
6. Michal Pospíšek 1:14,406 1
7. Bronislav Robenek 1:21,327  
8. Josef Viták 1:29,862  
9. Pavel Hájek 1 lap  
10. Pavel Rotter 1 lap  
11. Kamil Vrátný 1 lap  
12. Michal Falta disco  
13. Jan Svoboda disco  
14. Miro Hrázský disco  

Race fastest laps

pořadí

jezdec dosažený čas

kolo

vůz

1. Martin Krejčiřík 1:49.258 6 Cooper
2. Michal Falta 1:49,740 2 BRM
3. Michal Vágner 1:50,359 8 BRM
4. Jan Krejčiřík 1:50,761 13 Ferrari
5. Michal Janák 1:50,777 1 Ferrari
6. Josef Viták 1:51,222 15 Eagle
7. Bronislav Robenek 1:51,478 6 Cooper
8. Jan Svoboda 1:51,481 3 Lotus
9. Michal Pospíšek 1:51,807 9 Eagle
10. Martin Švácha 1:51,954 16 Lotus
11. Pavel Hájek 1:52,397 9 Lotus
12. Pavel Rotter 1:52,554 14 Lotus
13. Kamil Vrátný 1:57,638 6 Brabham
14. Miro Hrázský 2:03,333 1 Eagle

Reportáž ze závodu
Copyright reserved MAX ©

Průběh GP Mexika

Předposlední desátý podnik seriálu se odehrál na americkém kontinentu na okruhu Autódromo de la Ciudad de México. Okruh je to velmi náročný a to zejména v první zatáčce, která dost utahuje, brzdí se do ní během zatáčení na pravou stranu z 300 km/h až na 100 km/h, dále potom velmi náročná střední pasáž Esses, střídající pravé a levé zatáčky v rychlostech mezi 100 - 150 km/h. Navíc na všech náročných místech jsou vnitřní strany dráhy lemovány vyčnívajícími pneumatikami, které trestají sebemenší zaváhání.

Trénink
Tréninku se tentokrát zúčastnilo 14 pilotů z toho jeden zahraniční jezdec, slovák Miro Hrázský, tím se tedy naše liga stala soutěží s mezinárodní účastí. První pozice okupovali jako obvykle M.Krejčiřík(1:48,04), Falta(1:48,80) a Vágner(1:48,85). Čtvrté místo si v závěru kvalifikace vybojoval Švácha(1:49,94), páté J.Krejčiřík(1:50.30), šesté Janák(1:50.43), dále Svoboda a Viták s časy pod 1:51. Pod 1:52 se dostali: Pospíšek, Robenek, Hrázský a Rotter, za nimi následoval těsně Hájek a na závěr Vrátný.

Start
Přichází okamžik startu, vozy stojí vzorně seřazeny na svých pozicích. Dobře odstartovat bude velmi důležité, aby se piloti vyhnuli problémům, které mohou nastat při startovním manévru a hlavně nájezdu do první zatáčky. A už je to tady, všichni jezdci s citem uvolňují sílu stovek koňských sil svých motorů, hrozí nevládnutí vozu vlivem neopatrné práce s plynovým pedálem. Vpřed vyráží M.Krejčiřík za ním Falta, třetí Vágner řadí po rozjezdu dvojku a okamžitě jde na plyn, ale kola se protáčejí a neviditelná síla tlačí jeho monopost na svodidla, musí zvolnit. Doslova raketový start předvádí Janák. Jeho Frrari se rázem posouvá na třetí místo, za ním trochu s problémy udrží čtvrté místo Švácha následovám J.Krejčiříkem, Svobodou, Vitákem, Vágnerem, ten ještě po zaváhání nemá potřebnou rychlost, za ním jedoucí Pospíšek vidí šanci k předjetí po levé straně, už chvílku před tím ho ze zadu pošťouchl Robenek a skončil mimo trať, teď ho nemilosrdně sestřeluje Hájek, který se do stejného místa vrhl o něco dříve, po velmi povedeném startu, kdy se mu podařilo přejít přes Rottera a Hrázského. Posledně jmenovaný se ovšem v závodě vlivem špatného přístupu slovenského telecomu (nebo jak se to jmenuje) neudržel a po úvodních kolech byl odpojen. Na chvostu vyráží Rotter a Vrátný. Už v průběhu první zatáčky se rozhoduje, zda M.Krejčiřík udrží první místo před Faltou, ale nakonec se mu to daří. Postup se ale daří Svobodovi na úkor J.Krejčiříka a je pátý. Velký souboj svádí Vágner o Vitákovo sedmé místo. V postupu vpřed jim pomáhá J.Krejčiřík, který atakem ze zadu přetáčí Svobodu při výjezdu z "Harpin", oba klesají o dvě pozice, Svoboda navíc nezvládá průjezd následující zatáčkou a klesá tak na předposlední místo.

Míchání pořadím
Do druhého kola je pořadí následující: M.Krejčiřík, Falta, Janák, Švácha, Viták, Vágner Hrázský, J.Krejčiřík, Rotter, Pospíšek, Hájek, Svoboda, Robenek a Vrátný, ti se na chvost propadli po vzájemném kontaktu v Esses. Hned v první zatáčce jede Hájek po svodidlech a Svoboda postupuje před něho. V průběhu třetího kola končí již zmiňovaný Hrázský. Vágner postupuje před Vitáka na páté místo. Devátému Pospíškovi odchází převodovka, propadá tak za Svobodu a Robenka, který již předtím postoupil před Hájka, opět statečně brousícího svodidla v T1. Ve čtvrtém kole nevychází T1 Šváchovi, následují hodiny, bere s sebou i Vágnera a Vitáka. Na tom vydělává Rotter a J.Krejčiřík, jdou na 4 a 5 místo, následováni Šváchou, Vágnerem, Vitákem a Svobodou. Ten chybuje v následující zatáčce a na malou chvilku si vyměňuje pořadí s Pospíškem. Také Hájek se propadá za Vrátného, ale hned v následujícím kole mu předjetí vrací. Vágner mezitím stíhá Šváchu, ale přehání svou snahu, v Esses dostává hodiny a Viták jde opět před něho. V této části závodu již nepokračuje Svoboda, který by také odpojen. V šestém kole chybuje Rotter a propadá se za J.Krejčiříka. O kolo později opět Rotter nezvládá T1 a propadá za Šváchu, Vitáka i Vágnera. V sedmém kole si to Viták v nájezdu do Esses namíří přímo přes pneumatiku označující okraj dráhy a klesá za Vágnera, Rottera a Robenka. Na trati se odehrává několik soubojů, Vágner stíhá pátého Šváchu, o sedmé a osmé místo svádí nelítostný souboj Rotter a Robenek, jedou již nějakou dobu v těsném kontaktu. V devátém kole předvádí Vágner své kvality a jde před Šváchu. Ten po předjetí trochu nervózní a nezvládá brzdný manévr před "Harpin", poslední úsek před vracečkou prolétává pozadu a málem s sebou bere i Vágnera, který je jen lehce postrčen. V rozpětí 2 vteřin teď jedou: šestý Švácha za ním Rotter a Robenek, další 2 vteřiny za nimi Viták a necelé 3 vteřiny za ním Pospíšek. V desátém kole však dostává Rotter v Esses hodiny, což odnáší i Robenek a Viták. Vpřed postupuje Pospíšek za ním Robenek Rotter a Viták.

Klidnější kola
Jede se třinácté kolo, čelo závodu dojíždí posledního Vrátného. První M.Krejčiřík se před něho dostává v T1, kdy jej Vrátný pouští, ale sám přetáčí svůj vůz. Ještě o něco dříve vrcholí souboj o deváté místo mezi Rotterem a Vitákem. Druhý jmenovaný najíždí do Esses rychleji a musí se držet vně, v následující levé ovšem dochází ke kontaktu a oba absolvují mírné zdržení. Vzápětí vyráží Viták, ale Rotter se propadá za následujícího Hájka. Ve třináctém kole předjíždí Vrátného o kolo i druhý Falta, ten jel z počátku v těsném kontaktu s M.Krejčiříkem, ale od šestého kola jede s poškozeným závěsem předního kola, (Shift-R nemohl použít, neboť jeho klávesnice skončila pod stolem a později ve šrotu), ale statečně si drží svou pozici. Ve čtrnáctém kole předjíždí M.Krejčiřík o kolo Rottera.

Závěr
V šestnáctém kole potkává dosud druhého Faltu další pohroma, jeho úhlavní nepřítel(Telecom) ho odpojuje jedno kolo před cílem. Do posledního kola vjíždí všichni již s dostatečnými rozestupy, takže pokud nikdo neudělá chybu nemělo by se již pořadí měnit. A tak to také končí. Vítězem se stává M.Krejčiřík, druhý je Janák (konečně mu vyšel závod), třetí J.Krejčiřík, čtvrtý Vágner, pátý Švácha, šestý Pospíšek a dále Robenek, Viták(pro toho se sebevražda po závodě stává rituálem). Poslední tři kteří dokončili mají již kolo ztráty: Hájek, Rotter a Vrátný.

Celkově by se dal tento závod hodnotit jako velmi dramatický ale byl také velkým zážitkem pro všechny zúčastněné. V celkovém hodnocení předstihl M.Krejčiřík o pět bodů Faltu a ten bude v Monacu muset podat maximální výkon, třetí místo je již jasné, ale na dalších pozicích se vše rozhodne až na poslední GP.

                                                                                               Loučí se MAX