Průběh GP Mexika
Předposlední desátý podnik seriálu se odehrál na americkém kontinentu na okruhu
Autódromo de la Ciudad de México. Okruh je to velmi náročný a to zejména v první zatáčce,
která dost utahuje, brzdí se do ní během zatáčení na pravou stranu z 300 km/h až na 100 km/h,
dále potom velmi náročná střední pasáž Esses, střídající pravé a levé zatáčky v rychlostech mezi
100 - 150 km/h. Navíc na všech náročných místech jsou vnitřní strany dráhy lemovány vyčnívajícími
pneumatikami, které trestají sebemenší zaváhání.
Trénink
Tréninku se tentokrát zúčastnilo 14 pilotů z toho jeden zahraniční jezdec, slovák Miro Hrázský,
tím se tedy naše liga stala soutěží s mezinárodní účastí. První pozice okupovali jako obvykle
M.Krejčiřík(1:48,04), Falta(1:48,80) a Vágner(1:48,85). Čtvrté místo si v závěru kvalifikace
vybojoval Švácha(1:49,94), páté J.Krejčiřík(1:50.30), šesté Janák(1:50.43), dále Svoboda a Viták
s časy pod 1:51. Pod 1:52 se dostali: Pospíšek, Robenek, Hrázský a Rotter, za nimi následoval
těsně Hájek a na závěr Vrátný.
Start
Přichází okamžik startu, vozy stojí vzorně seřazeny na svých pozicích. Dobře odstartovat bude
velmi důležité, aby se piloti vyhnuli problémům, které mohou nastat při startovním manévru
a hlavně nájezdu do první zatáčky. A už je to tady, všichni jezdci s citem uvolňují sílu stovek
koňských sil svých motorů, hrozí nevládnutí vozu vlivem neopatrné práce s plynovým pedálem.
Vpřed vyráží M.Krejčiřík za ním Falta, třetí Vágner řadí po rozjezdu dvojku a okamžitě jde
na plyn, ale kola se protáčejí a neviditelná síla tlačí jeho monopost na svodidla,
musí zvolnit. Doslova raketový start předvádí Janák. Jeho Frrari se rázem posouvá na třetí
místo, za ním trochu s problémy udrží čtvrté místo Švácha následovám J.Krejčiříkem,
Svobodou, Vitákem, Vágnerem, ten ještě po zaváhání nemá potřebnou rychlost, za ním jedoucí
Pospíšek vidí šanci k předjetí po levé straně, už chvílku před tím ho ze zadu pošťouchl
Robenek a skončil mimo trať, teď ho nemilosrdně sestřeluje Hájek, který se do stejného
místa vrhl o něco dříve, po velmi povedeném startu, kdy se mu podařilo přejít přes Rottera
a Hrázského. Posledně jmenovaný se ovšem v závodě vlivem špatného přístupu slovenského
telecomu (nebo jak se to jmenuje) neudržel a po úvodních kolech byl odpojen. Na chvostu
vyráží Rotter a Vrátný. Už v průběhu první zatáčky se rozhoduje, zda M.Krejčiřík udrží
první místo před Faltou, ale nakonec se mu to daří. Postup se ale daří Svobodovi na úkor
J.Krejčiříka a je pátý. Velký souboj svádí Vágner o Vitákovo sedmé místo. V postupu vpřed
jim pomáhá J.Krejčiřík, který atakem ze zadu přetáčí Svobodu při výjezdu z "Harpin",
oba klesají o dvě pozice, Svoboda navíc nezvládá průjezd následující zatáčkou a klesá
tak na předposlední místo.
Míchání pořadím
Do druhého kola je pořadí následující: M.Krejčiřík, Falta, Janák, Švácha, Viták, Vágner
Hrázský, J.Krejčiřík, Rotter, Pospíšek, Hájek, Svoboda, Robenek a Vrátný, ti se na chvost
propadli po vzájemném kontaktu v Esses. Hned v první zatáčce jede Hájek po svodidlech a Svoboda
postupuje před něho. V průběhu třetího kola končí již zmiňovaný Hrázský. Vágner postupuje
před Vitáka na páté místo. Devátému Pospíškovi odchází převodovka, propadá tak za Svobodu a Robenka,
který již předtím postoupil před Hájka, opět statečně brousícího svodidla v T1.
Ve čtvrtém kole nevychází T1 Šváchovi, následují hodiny, bere s sebou i Vágnera a Vitáka.
Na tom vydělává Rotter a J.Krejčiřík, jdou na 4 a 5 místo, následováni Šváchou, Vágnerem,
Vitákem a Svobodou. Ten chybuje v následující zatáčce a na malou chvilku si vyměňuje pořadí
s Pospíškem. Také Hájek se propadá za Vrátného, ale hned v následujícím kole mu předjetí vrací.
Vágner mezitím stíhá Šváchu, ale přehání svou snahu, v Esses dostává hodiny a Viták jde opět
před něho. V této části závodu již nepokračuje Svoboda, který by také odpojen. V šestém kole chybuje
Rotter a propadá se za J.Krejčiříka. O kolo později opět Rotter nezvládá T1 a propadá za Šváchu,
Vitáka i Vágnera. V sedmém kole si to Viták v nájezdu do Esses namíří přímo přes pneumatiku
označující okraj dráhy a klesá za Vágnera, Rottera a Robenka. Na trati se odehrává několik
soubojů, Vágner stíhá pátého Šváchu, o sedmé a osmé místo svádí
nelítostný souboj Rotter a Robenek, jedou již nějakou dobu v těsném kontaktu.
V devátém kole předvádí Vágner své kvality a jde před Šváchu. Ten po předjetí trochu
nervózní a nezvládá brzdný manévr před "Harpin", poslední úsek před vracečkou prolétává pozadu
a málem s sebou bere i Vágnera, který je jen lehce postrčen. V rozpětí 2 vteřin teď jedou:
šestý Švácha za ním Rotter a Robenek, další 2 vteřiny za nimi Viták a necelé 3 vteřiny za ním
Pospíšek. V desátém kole však dostává Rotter v Esses hodiny, což odnáší i Robenek a Viták.
Vpřed postupuje Pospíšek za ním Robenek Rotter a Viták.
Klidnější kola
Jede se třinácté kolo, čelo závodu dojíždí posledního Vrátného. První M.Krejčiřík se před
něho dostává v T1, kdy jej Vrátný pouští, ale sám přetáčí svůj vůz. Ještě o něco dříve
vrcholí souboj o deváté místo mezi Rotterem a Vitákem. Druhý jmenovaný najíždí do Esses
rychleji a musí se držet vně, v následující levé ovšem dochází ke kontaktu a oba absolvují
mírné zdržení. Vzápětí vyráží Viták, ale Rotter se propadá za následujícího Hájka. Ve
třináctém kole předjíždí Vrátného o kolo i druhý Falta, ten jel z počátku v těsném kontaktu
s M.Krejčiříkem, ale od šestého kola jede s poškozeným závěsem předního kola, (Shift-R
nemohl použít, neboť jeho klávesnice skončila pod stolem a později ve šrotu), ale statečně
si drží svou pozici. Ve čtrnáctém kole předjíždí M.Krejčiřík o kolo Rottera.
Závěr
V šestnáctém kole potkává dosud druhého Faltu další pohroma, jeho úhlavní nepřítel(Telecom) ho
odpojuje jedno kolo před cílem. Do posledního kola vjíždí všichni již s dostatečnými rozestupy,
takže pokud nikdo neudělá chybu nemělo by se již pořadí měnit. A tak to také končí. Vítězem se stává
M.Krejčiřík, druhý je Janák (konečně mu vyšel závod), třetí J.Krejčiřík, čtvrtý Vágner, pátý
Švácha, šestý Pospíšek a dále Robenek, Viták(pro toho se sebevražda po závodě stává rituálem).
Poslední tři kteří dokončili mají již kolo ztráty: Hájek, Rotter a Vrátný.
Celkově by se dal tento závod hodnotit jako velmi dramatický ale byl také velkým zážitkem pro
všechny zúčastněné. V celkovém hodnocení předstihl M.Krejčiřík o pět bodů Faltu a ten bude v
Monacu muset podat maximální výkon, třetí místo je již jasné, ale na dalších pozicích se vše
rozhodne až na poslední GP.
Loučí se MAX
|