Průběh GP Německa na Nurburgringu
Již na devátém podniku České ligy GPL, jsme se sešli na najtežším okruhu letošního ročníku
na Nurburgringu. Okruh o délce bezmála 23 km se 174 zatáčkami je opravdovou lahůdkou pro
vyznavače minulých časů formule1. I když dnes se na tomto okruhu oficiální závody
nepořádají, patří k nočním můrám mnoha generací závodníků již od období mezi světovými válkami
až do druhé poloviny sedmdesátých let, za tu dobu si okruh vzal okolo osmdesáti lidských
životů mezi závodníky a dalších několik desítek mezi odvážlivci, kteří měli povoleno se prohánět
po uzavřené trati před konáním GP. S mírným tlakem okolo žaludku a respektem jsme se v několika
předchozích dnech připravovali na tuto GP. Přesto že si během jízdy připadáte jako na horské dráze,
přece jen vám závodnické srdce nedovolí povolit plynový pedál dříve než na absolutní hranici
rizika a tak se často v rychlostech přes 200 km/h díváte tváří v tvář smrti (u PC je důvodem
spíše infarkt).
Trénink
Samotná účast při tréninku ukázala, že tato trať není pro zatátečníky, startovní listina
obsahovala jen deset jmen. Většina účastníků se snažila zajet hned v prvním ostrém kole co
nejrychlejší čas, kroužit po dlouhém okruhu větší počet kol je totiž značně vyčerpávající.
Časy jezdce nakonec seřadili do následujícího pořadí: první M.Krejčiřík (8:18,440), druhý Vágner (8:19,187),
třetí Falta (8:30,843), čtvrtý J.Krejčiřík (8:30,920), pátý Janák (8:38,412), šestý Viták (8:40,458), sedmý Švácha (8:47,624),
osmý Robenek (9:04,274), devátý Pospíšek (9:04,322), tomu však nestabilní připojení nedovolilo pokračovat
v další účasti, jako poslední se kvalifikoval Vrátný (10:07,810). Těsně před řazením vozů na
startovní rošt selhalo připojení ještě Šváchovi a tak nakonec do závodu nastoupilo jen
osm účastníků.
Start
Výborným startem M.Krejčiřík vyráží jako první, na druhém místo postupuje Falta následován
Vágnerem, další pořadí je beze změn, tzn. J.Krejčiřík, Janák, Viták, Robenek a Vrátný.
Už do první zatáčky se řítí vedoucí dvojice téměř vedle sebe, ikdyž M.Krejčiřík je přece jen
o trošku vpředu, Faltu však v zrcátku nevidí, musí být tedy vedle něho, volí proto průjezd
vnější stranou zatáčky. Toho soupeř využívá a jde na první místo. Třetí Vágner se drží příliš
vlevo a jeho brzdící manévr s levými koly na trávě ho stáčí do hodin. J.Krejčiřík postupuje
před něho, ale za ním jedoucí Janák s Vitákem již takové štěstí nemají a na světě je první
střet vozů, bude jich ještě dost a dost. Na čtvrté místo postupuje Robenek za ním vyráží Janák.
Smůlu má Vrátný, dojíždí k místu havárie ve chvíli, kdy se ostatní rovnají na trať a také
končí mimo. Vpřed jde Vágner a Viták.
Celé pole se žene tratí v nezměněném pořadí, první trojice již s mírným náskokem, potom
osamocený Robenek. Na pátém až sedmém místě se jede v těsném kontaktu až ke "Adenauer-Forst",
zde Janák nečekaně zpomaluje a zvedá paži aby upozornil soupeře, Vágner však nestačí reagovat
a následuje náraz. Toho využívá Viták za něj se řadí Vágner a Janák. Na čele závodu jede
mnohem dravěji druhý M.Krejčiřík a zdá se že je rychlejší než první Falta, na výjezdu z
"Ex Muhle" dochází ke kontaktu a do čela jde J.Krejčiřík za ním Falta a M.Krejčiřík.
Při průjezdu "Karussellem" dělá M.Krejčiřík chybu a pokračuje až po hodinách, tím na čelo
ztrácí a na chvíli se mu přibližuje Robenek. Při nájezdu du "Pflanzgarten" chybuje Viták
a klesá za Vágnera, ve stejném místě chybuje také Janák.
Druhé kolo
Pořadí při průjezdu do druhého kola je následující. V čele J.Krejčiřík za ním v těsném
závěsu Falta, s mírnou ztrátou M.Krejčiřík, s další ztrátou Robenek v kontaktu s Vágnerem,
který ho předjíždí před "Nordkehre". Poté následuje Viták a Janák, ale ti už mají ztrátu větší.
Na posledním místě jede Vrátný, ten ztrácí již více než dvě minuty na prvního.
Druhý v pořadí Falta zle dotírá na vedoucího J.Krejčiříka, ale po lehkém kontaktu v
"Hatzenbach" končí v trávě hlavou dolů a M.Krejčiřík jde před něho. Falta opět chybuje
při nájezdu z pomalé levé do úseku před "Flugplatz" a jeho ztráta narůstá, klasá za Robenka
a dochází ke střetu s Vágnerem a ještě jednou, tentokrát přímo na hraně skoku. Do Falty naráží
ještě Viták. Všechny předjíždí Janák, za něj jde Viták, Vágner a Falta. V průběhu několika
zatáček končí dvakrát mimo Robenek a tak Janák rychle stahuje jeho náskok. Druhý průjezd
"Karussellem" nevychází J.Krejčiříkovi a M.Krejčiřík ho vystrkuje mimo, ale sportovně ho pouští
opět před sebe. Mezi tím postupuje Vágner před Vitáka. Těsně před "Hohe-Acht" však Viták Vágnera vystrkuje mimo
a je opět před ním. Vágner se propadá až za Faltu. Před "Planzgarten" jde konečně rychlejší M.Krejčiřík
před J.Krejčiříka. V posledním úseku druhého kola se vozy na čtvrtém až sedmém místě
dostávají do minimálních rozestupů. Všichni se ženou po cílové rovině, blíží se první zatáčka, přichází pohroma.
Janák jde na brzdy velmi ostře, Viták se jej snaží objet a končí mimo, Falta je nucen si
zatáčku zkrátit trávou a po návratu se střetává s Janákem. Všeho využívá Vágner následován
Faltou, Vitákem a Janákem.
Třetí kolo
Na čele je situace prozatím beze změn. M.Krejčiřík, J.Krejčiřík, Robenek, potom již dříve zmiňovaná
čtveřice. Poslední se do třetího kola řítí Vrátný. Na "Flugplatz" je mimo Falta, za ním jedoucí Viták
má po skoku plné ruce volantu(klávesnice) a Faltu, který mu padá ze svahu po levé straně, prostě musí čelně trefit,
jiné východisko nemá. Před oba se řadí Janák za něj Viták a otřesený Falta po této již několikáté kolizi
raději odstupuje ze závodu. Před "Wehrseifen" dochází i na dosud třetího Robenka, levou
stranou se zachytává za živý plot a umožňuje tak předjetí Vágnerovi. M.Krejčiřík jede
celé třetí kolo ve vynikající kondici a na J.Krejčiříka získává desetinku po desetince, ale
i on má slabší chvilku a v pravé před "Dottingen Hohe" dostává hodiny, náskok je rázem pryč a J.Krejčiřík jde opět do čela.
Poslední kolo
A je tu nájezd do posledního kola, na čele s mírným náskokem J.Krejčiřík, následován
M.Krejčiříkem třetí je se ztrátou Vágner, skoro 30 vt. za ním Robenek, další
čtvrtminutu zaostává Janák, šest vteřin za ním Viták. Čený petr v podobě posledního místa
zůstává dnes Vrátnému. Před "Ex-Muhle" poškozuje M.Krejčiřík závěs předního kola o svodidla a musí použít Shift+R.
Další náraz absolvuje v "Bergwerk" a to je i pro ostříleného borce poslední kapka a odstoupení
ze závodu. V posledním kole jede velice pěkně Viták a výrazně stahuje Janáka. Ovšem jako obvykle
to končí kontaktem v "Schwalbenschwanz", kde Janák mírně získává a do cíle mu jeho náskok
již vydrží.
Závěr
Cílem tedy projíždí na prvním místě J.Krejčiřík, druhý je Vágner, třetí Robenek, čtvrtý Janák,
pátý Viták a šestý Vrátný. Jen šest jezdců v cíli naznačuje naznačuje jak náročný byl tento
závod seriálu České ligy. Do konce sezóny zbývají poslední dva podniky v Mexiku a Monacu a ty mohou
ještě dostatečně zamíchat celkovým pořadím prvního ročníku.
S tímto konstatováním se tedy loučím a přeji všem účastníkům více štěstí než jsem měl já a Michal
Pospíšek tentokrát.
Loučí se MAX
|