Rouen
29.3.2001
8. závod sezóny 2000/2001

7.Zandvoort                  9.Nurburgring

Rouen fotogalerie


Kvalifikace

pořadí

jezdec No. dosažený čas odstup

vůz

1. Michal Falta 11 1:58,094 BRM
2. Martin Krejčiřík 4 1:58,780 0,686 Cooper
3. Jan Krejčiřík 12 1:59,160 1,066 Ferrari
4. Martin Švácha 16 1:59,624 1,530 Lotus
5. Michal Janák 10 2:00,921 2,827 Ferrari
6. Josef Viták 6 2:01,068 2,974 Eagle
7. Michal Pospíšek 5 2:01,372 3,278 Eagle
8. Bronislav Robenek 17 2:02,020 3,926 Cooper
9. Pavel Rotter 18 2:03,908 5,814 Lotus
10. Vlasta Repetný 20 2:08,779 10,685 Ferrari

Výsledky závodu GPL Online CZ
jezdec dosažený čas

vůz

body

1. Michal Falta 30:03,905 9
2. Martin Krejčiřík 0:00,893 6
3. Jan Krejčiřík 0:14,246 4
4. Martin Švácha 0:23,241 3
5. Michal Pospíšek 0:56,056 2
6. Josef Viták 1:11,721 1
7. Michal Janák 1:45,740  
8. Bronislav Robenek 1:54,227  
9. Pavel Rotter 1 lap  
10. Vlasta Repetný 13 laps  

Race fastest laps

pořadí

jezdec dosažený čas

kolo

vůz

1. Martin Krejčiřík 1:58.363 15 Cooper
2. Michal Falta 1:59,169 15 BRM
3. Jan Krejčiřík 1:59,189 9 Ferrari
4. Martin Švácha 1:59,655 14 Lotus
5. Michal Pospíšek 2:00,911 7 Eagle
6. Josef Viták 2:01,369 8 Eagle
7. Michal Janák 2:01,648 15 Ferrari
8. Bronislav Robenek 2:02,461 5 Cooper
9. Pavel Rotter 2:03,336 4 Lotus

Reportáž ze závodu
Copyright reserved MAX ©

Úvod
V pořadí již osmý závod seriálu Čeké ligy, proběhl v krásném prostředí okruhu v Rouenu ležícím v Normandii. Jedná se o klasický okruh formule 1 z dob, kdy o vítězství rozhodovalo především umění a odvaha jezdců na úkor jejich bezpečnosti a závodní tratě, jak je známe z dnešních velkých cen tj. uzavřené autodromy, nebyly pravidlem. V tom právě spočívá krása okruhů jako je Rouen, okruhů, které se vinou krajinou po víceméně běžných komunikacích ve dnech konání závodu vyjímečně uzavřených, aby bylo umožněno konání rulety ve které se dává v sázku lidský život.

Trénink
Do závěrečných tréninků, které zde probíhaly již od předchozího víkendu se přihlásilo celkem deset pilotů, soustředěných do pěti stájí: BRM, Cooper,Eagle, Ferrari a Lotus. Po několika zahřívacích kolech, kdy jsou časy poznamenány nedostatečným zahřátím pneumatik a ne právě optimální teplotou motorů, se vedení v boji o první místo na startu ujal M. Krejčířík, časem 1:58,78. za ním se usadil Falta s J. Krejčiříkem následovám Šváchou. Až ve druhé polovině tréninku předstihl M.Krejčiříka M.Falta a časem 1:58,09 si zajistil první pozici na roštu. M.Krejčířík se již do konce tréninku nezlepšil a tak mu zůstala druhá pozice. Pod dvě minuty se dostal ještě J.Krejčiřík (1:59,16) a M.Švácha (1:59,62), tím byly rozděleny první čtyři startovní pozice. Do třetí řady se kvalifikoval Janák (2:00,92) následován Vitákem (2:01,07). Na dalších startovních pozicích bylo pořadí: Pospíšek (2:01.37), Robenek(2:02.02), Rotter(2:03.91) a pole uzavíral Repetný(2:08.78). Tajenka pořadí na startu byla tedy rozluštěna a nic nebránilo zahájení příprav na samotnou velkou cenu.

Start závodu
Každý start GP je plný nervozity ze strany pilotů a realizačních týmů jednotlivých stájí, start do závodu on-line ligy se v tomto směru od skutečných závodů formule 1 příliš neliší a to i přesto, že pilot sedí namísto v těsném kokpitu závodního monopostu většinou v pohodlném křesle před obrazovkou svého computeru, v potících se rukou svírá křečovitě volant nebo jiné ovládací zařízení o tepové frekvenci se raději ani nebudu zmiňovat. Asi takový je pohled na piloty stojící na startu dnešní GP. Poslední vteřiny do startu, mávnutí praporku a je odstartováno. Vpřed vyráží Falta, pneumatiky M.Krejčiříka nejsou schopny přenést na vozovku výkon jeho motoru a po několika desítkách metrů, v průběhu maximální akcelerace, dochází k protočení, jeho monopost je mocnou silou vychylován z přímého směru, zkušený pilot však mistrně zvládá svůj stroj, na vedoucího Faltu trochu ztrácí, ale naštěstí si udržuje svou pozici. Oba za ním jedoucí piloti (J.Krejčířík,Švácha) musí lehce zvolnit aby nedošlo ke kolizi ihned po startu. Pořadí na čele tedy zůstává beze změn. Pátému startujícímu Janákovi se manévr nedaří podle představ a propadá se o dvě místa za Vitáka a Pospíška. Další piloti vyrážejí do závodu na stejných místech, jaká si vyjeli v kvalifikaci. Devátý Rotter má na startu problémy, převodovka ZF jeho lotusu odmítá zařadit první převodový stupeň, nervózně se snaží střídavým stlačováním spojkového pedálu a změnou otáček motoru pootočit ozubená soukolí převodovky tak, aby mohl zařadit. Jeho snaha však končí přetočením studeného motoru. Do startu mu však zbývalo ještě dostatek času a stačil dát vše dopořádku. Všechny vozy se ještě s minimálními odstupy řítí úvodním kolem závodu, největší nebezpečí hrozí v první třetině trati, zde se nachází 180-ti stupňová zatáčka "Nouveau Monde", do které se brzdí při průjezdu levou zatáčkou z 250 km/h až na 50 km/h. Vše vychází a tak si senzace chtiví diváci musí nechat zajít chuť. Trochu vzrušení přináší až Robenkův výjezd z ostré levé zatáčky "Sanson", nervózní noha na plynu a je mimo trať. Na chvilku dokonce propadá až na poslední místo, ale ještě do konce kola jde před Repetného na deváté místo. V závěru prvního kola se ještě snaží útočit Viták na Šváchu, ale jeho brzdy jsou před "Scienie" příliš dlouhé a zatáčku vyjíždí po trávě. Pilot ferrari Repetný, platí zatím v závodech nováčkovskou daň, na ostřílené borce závodního pole ještě nestačí,(také v průběhu třetího kola po několika výletech mimo trať ze závodu odstupuje).

Tragédie v Gresil
Do druhého kola vjíždí jako první Falta, s mírným odstupem následuje M.Krejčiřík, třetí J.Krejčiřík, za ním Švácha, Viták, Pospíšek, Janák, Rotter, Robenek na chvostu pole se zatím drží Repetný. Švácha chodí na brzdy do vracečky "Scierie" odvážněji než před ním jedoucí J.Krejčiřík a vždy se soupeři o něco přiblíží ovšem při akceleraci při výjezdech ze zatáček získanou vzdálenost opět ztrácí. Viták žene svého eagla do maximálních otáček, přesto se mu úvodní čtveřice mírně vzdaluje, touha po vylepšení pozice je však silnější než pud sebezáchovy a tak nehledě k nedostatečně zahřátým pneumatikám jede v rychlých zatáčkách na hranici adheze. V nejrychlejší zatáčce trati "Gresil", která se za optimálních podmínek projíždí okolo 270 km/h, se jeho eagle sune vlevo od ideální stopy. Viták se snaží směr korigovat ubráním plynu a do poslední chvíle snad i věří, že se zatáčkou lemovanou stromy nakonec přece jen protáhne, ale odstředivá síla jej vynáší na levý okraj, kde se mu jeho vůz vymyká kontrole a nezadržitelně se řítí do bariéry stromů. Setkává se s ní v rychlosti přes 200 km/h což ho katapultuje zpět na trať. Za ním jedoucí Pospíšek míjí Vitáka vlevo. Vitákův vůz teď nekontrolovaně křižuje po dráze přímo do cesty zatím šestého Janáka, je pozdě na jakoukoliv reakci a tak následuje čelní náraz v rychlosti 270 km/h. Janákův monopost je vymrštěn do výše a po několika přemetech zůstává stát na levém okraji trati, skoro na stejném místě se zastavuje také vrak Vitákova vozu. Oba otřesení jezdci jsou nuceni použít Shift+R. Vpřed se dostává ještě Rotter a Robenek, poté vyráží Viták a v závěsu za ním Janák.

Tahanice v druhé polovině startovního pole
Do třetho kola se na prvních čtyřech místech nic nemění, pátý je Pospíšek. K šestému Rotterovi se soustředěnou jízdou po desetinkách dotahuje Robenek. Osmý Janák je stíhán Vitákem, který opět našel svůj rytmus a jistě se bude tlačit dopředu. Již v šestém kole chybuje Janák v "Sanson" a po lehké strkanici se dravý Viták posunuje před něho. V sedmém kole dostává při brzdění do "Sanson" Rotter hodiny, Robenek se jej snaží objet zprava, je však dost blízko a jejich kontakt Robenka otáčí do balíků slámy. Jeho zdržení využívá Viták a odsunuje ho na osmé místo, těsně před Janáka, který jej mírně postrkuje. Na Rottera dochází znovu o několik zatáček později, kdy končí mimo trať a propadá se na poslední místo. V průběhu sedmého a osmého kola je nejzajímavější stíhací jízda Janáka, zavěšeného těsně za Robenka. Bohužel slibnou pozici ztrácí Janák chybou v "Beauval". Robenek chybuje v desátém kole při brzdění do "Nouveau Monde" a to až do té míry, že musí použít Shift+R, lehce ztrácí, ale sedmou pozici prozatím drží. Až v zatáčce "Scierie" opět končí v trávě.

Infarktový závěr
Do dvanáctého kola se řítí Falta 2,8 vt. za ním M.Krejčiřík, na něho ztrácí 7,4 vt. J.Krejčiřík a o další 3 vt. zpět je Švácha. Následuje Pospíšek, který ztrácí již 27 vt., Viták s dalšími 17 vt., poté Janák, Robenek a Rotter. Švácha má po celý dosavadní průběh závodu J.Krejčiříka stále na dohled a jeho přílišná snaha snižovat náskok vede k chybě při výjezdu z "Nouveau Monde", kde je nucen řadit zpátečku a srovnat se zpět do směru. Tím ztrácí 8 vt. a boj o třetí místo je pro něho ztracen. V předposledním kole se schyluje k souboji o první pozici. První Falta zajel předcházející okruhy o něco pomaleji než M.Krejčiřík a tak se jejich vzdálenost o něco zmenšila. Na trati před nimi krouží poslední Rotter. Ten před "Sanson" uhýbá Faltovi, ale netuší blízkost M.Krejčiříka a vrací se zpět do ideální stopy. M.Krejčiřík však vjíždí neohroženě pravými koly na zvýšený obrubník a dostává se před překvapeného Rottera. M.Krejčiříkovi je sice následující zatáčka poněkud malá a lehce se v ní odráží od balíků, ale vůz je v pořádku a stíhací jízda pokračuje. Nájezd do posledního kola, M.Krejčiřík cítí poslední šanci. Většinu zatáček vyjíždí při maximální akceleraci driftem a často s koly za krajnicí. Přestože se mu podařilo v posledním okruhu zajet nejrychlejší kolo závodu (1:58,36), Faltu se mu již předstihnout nepodařilo.

Závěr
Z osmého podniku si tedy vítězství odvezl Falta před druhým M.Krejčiříkem, třetím J.Krejčiříkem. Čtvrtý dojel Švácha, pátý Pospíšek a šestý Viták ,(který ovšem přišel o život po průjezdu cílem, ale snad se dá pro příště do pořádku). Další pořadí bylo: Janák, Robenek a Rotter. Tímto konstatováním končím reportáž z velmi krásného závodu.

                                                                                               Loučí se MAX