Zandvoort
15.3.2001
7. závod sezóny 2000/2001

6.Spa                  8.Rouen

Zandvoort fotogalerie


Kvalifikace

pořadí

jezdec No. dosažený čas odstup

vůz

1. Michal Falta 17 1:26,051 BRM
2. Michal Vágner 18 1:26,062 0,011 BRM
3. Martin Krejčiřík 4 1:26,195 0,144 Cooper
4. Honza Němec 22 1:27,422 1,371 Eagle
5. Jan Krejčiřík 15 1:27,469 1,418 Ferrari
6. Michal Pospíšek 16 1:27,791 1,740 Eagle
7. Zbyněček 20 1:27,828 1,777 Lotus
8. Martin Švácha 19 1:28,000 1,952 Lotus
9. Michal Janák 5 1:28,183 2,132 Ferrari
10. Bronislav Robenek 10 1:28,359 2,308 Cooper
11. Josef Viták 11 1:28,396 2,345 Eagle
12. Pavel Rotter 6 1:30,262 4,211 Lotus
13. Kamil Vrátný 12 1:32,163 6,112 Cooper
14. Vlasta Repetný 14 1:32,722 6,671 Ferrari
15. Pajuna 8 1:36,840 10,789 Cooper
16. Jindra Machalínek 7 2:14,311 48,260 Ferrari

Výsledky závodu GPL Online CZ

pořadí

jezdec dosažený čas

vůz

body

1.
Jan Krejčiřík 29:41,733 9
2. Michal Falta 0:24,338 6
3. Martin Krejčiřík 0:26,499 4
4. Michal Vágner 0:38,467 3
5. Martin Švácha 0:55,373 2
6. Michal Janák 1:10,754 1
7. Josef Viták 1:11,406  
8. Honza Němec 1:15,882  
9. Bronislav Robenek 1 lap  
10. Kamil Vrátný 1 lap  
11. Pavel Rotter 2 laps  
12. Pajuna 3 laps  
13. Vlasta Repetný 3 laps  
14. Michal Pospíšek disco  
15. Zbyněček disco  
16. Jindra Machalínek disco  

Race fastest laps

pořadí

jezdec dosažený čas

kolo

vůz

1. Martin Krejčiřík 1:26.575 16 Cooper
2. Michal Falta 1:26,684 18 BRM
3. Michal Vágner 1:27,021 9 BRM
4. Jan Krejčiřík 1:27,367 8 Ferrari
5. Zbyněček 1:27,416 11 Ferrari
6. Martin Švácha 1:28,119 4 Lotus
7. Michal Pospíšek 1:28,166 4 Eagle
8. Josef Viták 1:28,226 5 Eagle
9. Honza Němec 1:28,230 3 Eagle
10. Michal Janák 1:28,644 10 Ferrari
11. Bronislav Robenek 1:28,801 12 Cooper
12. Vlasta Repetný 1:31,204 12 Ferrari
13. Pavel Rotter 1:31,567 6 Lotus
14. Pajuna 1:32,096 12 Cooper
15. Kamil Vrátný 1:33,970 18 Cooper

Reportáž ze závodu
Copyright reserved MAX ©

Průběh GP Holandska v Zandvoortu.

Úvod
Na sedmou GP se celý cirkus, točící se okolo závodů české on-line ligy, přestěhoval do Zandtvoortu a jeho písečného okolí. Jedná se o velice náročnou trať kde se stírají rozdily ve výkonu jednotlivých monopostů a rozhoduje především kvalita pilota a správné nastavení vozu. Celkem se k závodu přihlásilo šestnáct jezdců, včetně dvou úplných nováčků ligy (Repetný, Pajuna), už tento vysoký počet byl předzvěstí velmi náročného závodu.

Trénink
Samotný trénink byl mírně bláznivý. Pro všechny jezdce bylo velmi těžké zajet super rychlý kvalifikační čas. Trať byla neustále přecpaná skoro všemi účastníky, takže pokud některý pilot udělal v jednom kole chybu a chtěl se soustředit na další, které by mu snad i vyšlo, byl bohužel přibržděn některým pomalejším vozem nebo vozem, jehož pilot nezvládl některou ze zatáček. Nakonec zajeli nejlepší kvalifikační časy jezdci týmu BRM v pořadí: Falta, Vágner, za nimi v těsném závěsu M.Krejčiřík. Tito tři jezdci těsně atakovali prolomení hranice 1:26. První trojice ulétla téměř o 1,5 vteřiny ostatním. Jezdci, kteří se kvalifikovali na 4 - 11 místě byli namačkáni v rozmezí necelé jedné vteřiny. Ostatní již měli poněkud větší odstup.

Závod - Start
Přichází čas startu závodu v písečném pekle Zandvoortu. Monoposty stojí na pozicích, jaké se jim podařilo získat v kvalifikačních jízdách.Těsně po mávnutí startéra vyráží čelo pole v následujícím pořadí: Falta, Vágner, M.Krejčiřík, Němec ztrácí své čtvrté místo ve prospěch J.Krejčiříka. Sedmý Zbyněček se tlačí na šestého Pospíška Dochází ke kontaktu a Pospíšek se dostává vlevo mimo trať. Švácha startuje poněkud pomaleji a propadá se o dvě místa. Dopředu jde Janák za kterého se řadí Pospíšek a Viták. Do Šváchy zezadu lehce ťuká rychlejší Robenek, ale tento dotek je bez větších následků. Vážnější nebezpečí hrozí od Repetného. Vyráží vpřed ze čtrnáctého místa až příliš bezhlavě, to nemůže skončit jinak než havárií. Předjíždí Vrátného i Rottera, kterého objíždí vpravo, bohužel v cestě je Robenek, který to odnáší nárazem zezadu a končí v přemetech. To zřejmě Repetnému nestačí, vráží do Robenka znovu a i jeho vůz se vznáší ve vzduchu. Vrátný i Rotter, ten je o něco hbitější, vše sledují před sebou a zpomalují. Do první zatáčky vjíždí tato čtveřice v pořadí: Robenek, Rotter, Vrátný a za nimi nedočkavý Repetný. Posledním startujícím je Pajuna, který se z nějakého záhadného důvodu vydává do závodu z boxů.

Úvodní kola
Pole závodníků mezitím projelo Gerlachbocht, Viták s Pospíškem o sebe lehce škrtnou a je tu další vůz v hodinách, tentokrát Viták, který se propadá o jedno místo zpět za Šváchu. I on má ovšem smůlu, ještě před Hugenholtzbocht se mu zničeho nic oběvuje před nosem silně varpující Machalínek, následuje lehký náraz a ztráta získané pozice. Machalínek na tomto místě, díky nekvalitnímu připojení, ukončil svoje učinkování v GP. Za posledně jmenovanou zatáčkou opět úřaduje Repetný, zezadu atakuje Vrátného a ten letí mimo, před oba jde na chvíli Pajuna. Při průjezdu do druhého kola je pořadí následující: 1. Falta, 2.Vágner, 3.M.Krejčiřík, následuje J.Krejčiřík, Němec, Zbyněček, Janák, Pospíšek, Viták, Švácha, Robenek, Rotter, Repetný, Pajuna a Vrátný. V průběhu druhého kola chybuje Pospíšek a zařazuje se za svého týmového kolegu Vitáka. Jinak se pořadí celkem ustálilo, snad ještě stojí za zmínku propad Pajuny na poslední místo za Vrátného.Ve třetím kole se Robenek dotahuje na jezdce před sebou až k zatáčce Sheivlak, kde přetáčí svůj vůz a kontakt se skupinou definitivně ztácí. Ve stejné zatáčce o kolo později chybuje vedoucí Falta a propadá se až na páté místo. Již o něco dříve si vyměnili pozice bratři Krejčiříkové, díky chybě Martina v Hugenholtzbocht.

Kola se zvukem ohýbaného plechu
Na čele je nyní pořadí: Vágner, J.Krejčiřík, M.Krejčiřík, Němec a Falta. Na opačném konci postupuje vyrovnanou jízdou na dvanáctou příčku Vrátný před Rottera a Repetného. V pátém kole přenechává Němec (dobrovolně) svou pozici rychlejšímu Faltovi. Nájezd do šestého kola je poněkud dramatičtější. Nejdříve Němec při brzdícím manévru do Tarzanovi zatáčky nezvládá svůj stroj. Za ním jede Pajuna, který dostává kolo ztráty, do něho naráží Zbyněček a oba končí v písku. Nejvíce z toho těží Zbyněček, který postupuje na páté místo následován Vitákem, ten před Tarzanovou zatáčkou dost nečistě odstranil Janáka, který propadá až na desáté místo. Přílišná Vitákova snaha vyúsťuje v chybu v ZjinVeld a propad až na deváté místo za Šváchu. Zpět klesá i Němec, nejprve na sedmé místo za Pospíška a později vlastní chybou i za Šváchu. V závěru pole vrací Rotter i Repetný předjetí Vrátnému. Jezdci jsou v sedmém kole. Po výjezdu z HondenVlak  dostává pátý Zbyněček hodiny, do něho vráží Pospíšek, Švácha se nemůže rozhodnout kudy Zbyněčka objet a končí otočen do protisměru, o něj zachytává Viták, mimo končí i Janák. Viták používá Shift+R a skáče do cesty Němcovi. Do všeho se přihnal ještě Repetný a neopatrnou jízdou znovu vytlačuje Pospíška, do toho pro změnu naráží nic netušící Pajuna. Po průjezdu do následujícího osmého kola je pořadí následující: v čele čtveřice Vágner, J.Krejčiřík, M.Krejčiřík, Falta, za nimi pak Švácha, Zbyněček, Němec, Janák, Viták, Pospíšek, Robenek, Vrátný, Rotter, Repetný a Pajuna.

Polovina závodu
V devátém kole lehce chybuje před Hugenholtzbocht Švácha, Zbyněček okamžitě využívá situace a jde na páté místo. O zatáčku dříve chybuje sedmý Němec a propadá se o dvě místa za Janáka a Vitáka. Celé pole vjíždí do druhé poloviny závodu. pořadí se celkem ustálilo. Nejdůležitější souboje probíhají: o druhé a třetí místo mezi bratry Krejčiříkovými, ten ukončuje Repetný. I když se M.Krejčiřík drží v Tarzanově zatáčce vlevo, Repetný zataáčku nezvládá a oba jsou mimo. M.Krejčiříka to stojí ztrátu koncentrace což vede k jeho chybě v následující zaáčce a ztrátě třetí pozice ve prospěch Falty. Na konci startovního pole je třináctý Rotter momentálně rychlejší než před ním jedoucí Vrátný a již od osmého kola jej stahuje. Takto probíhají další dvě kola, poté Rotter přehání svou snahu a ztrácí kontakt. Další souboj se svádí o sedmé místo mezi Janákem a Vitákem, Viták zkouší při nájezdu do Tarzanovi zatáčky ve dvanáctém kole vybrzdit soupeře, bohužel chytá pravými koly obrubník a vyjíždí vlevo mimo trať, rázem musí svou osmou pozici hájit před dotírajícím Němcem. Ve dvanáctém kole dojíždí třetí Falta čtrnáctého Pajunu. Předjíždí ho však až příliš nedočkavě a zachytává ojeho přední kolo. Než se srovná, vrací se na třetí místo M.Krejčiřík. V úvodu patnáctého kola selhává připojení dosud bezpečně pátému Zbyněčkovi.

Opět řinčí plechy
O vzruch na trati se nyní starají především Repetný a Pajuna, kteří tancují po trati a stávají se nebezpečnými pro rychlejší závodníky. V průběhu patnáctého kola dojíždí Švácha Vrátného. Po zkušenostech z předjíždění Repetného, nečeká, že by ho předjížděný pustil před sebe, ten se však ukázkově drží vpravo a sundavá nohu z plynu. To soupeř nečeká a málem dochází ke kontaktu, nakonec se mu daří na poslední chvíli myška a je vpředu. Na stejném místě o chvili později chybuje Repetný a zůstává stát na trati, Robenek nestačí reagovat a dostává hodiny. K Repetnému se blíží vedoucí Vágner, ještě než stačí Repetného minout, ten se rozjíždí. Aby Vágner zabránil nehodě uhýbá prudce vlevo, ale v rychlosti okolo 200km/h nezvládá své BRM a vyjíždí mimo trať. Rychle používá osvědčený hmat Shift+R a vrací se na trať, ale bohužel těsně před Rottera a Pospíška. Vágnerovi se sice vyhýbají, ale o kousek dál o sebe oba škrtnou a končí v kotrmelcích. Vágner ztrácí svůj náskok před druhým J.Krejčiříkem, který jej má nyní na dohled. Při průjezdu do sedmnáctého kola má již jen osm jezdců plný počet kol. Pro Vágnera přichází další pohroma, za Tarzanovou zatáčkou řadí neopatrně trojku a ničí převodovku, opět Shift+R. J.Krejčiřík jde do vedení, Vágner je druhý, ale na dohled M.Krejčiříka.

Boj o stupně vítězů
Před koncem tohoto kola končí devátý Pospíšek ( disco). Vágner vyjíždí poslední zatáčku do cílové roviny po trávě. Musí zvolnit a na jeho úroveň se dostává M.Krejčiřík. Vágner se zpět na trať vrací dost neopatrně a oba soupeři se střetávají, pro oba to znamená ztrátu kontroly, ale pokračují v jízdě v nezměněném pořadí, jen čtvrtý Falta se oběma nebezpečně přiblížil. Vágner svým neopatrným manévrem rozdráždil M.Krejčiříka k maximálnímu výkonu. Během poloviny okruhu se dotahuje zpět za záda Vágnera a teď spolu bojují o každý centimetr trati. Za Gerlachbocht končí souboj kontaktem. Vágner je ve vzduchu a M.Krejčiřík musí brzdit. Před oba kohouty jde Falta, dále se řadí M.Krejčiřík a Vágner. Dosud sedmý Viták se snaží dotáhnout na Janáka, ale i jeho snaha končí v kotrmelcích a ztrácí své pořadí ve prospěch Němce. Při nájezdu do posledního kola se ještě snaží Vágner smazat náskok M.Krejčiříka, ale motor jeho BRM nesouhlasí a začíná koktat. Řešením je opět Shift+R a to je konec nadějím na třetí místo. V posledním kole také vrcholí souboj o šesté místo mezi Janákem a Němcem, dochází ke kontaktu, ale na pořadí to již nic nemění. Z vítězství se opět raduje J.Krejčiřík následován Faltou, M.Krejčiříkem, Vágnerem, Šváchou a Janákem. Bez bodů zůstávají: Němec, Viták, Robenek, Vrátný, Rotter, Pajuna i Repetný.

Závěr
Závod byl poznamenán značným množstvím havárií zapříčiněných jednak nezkušeností závodníků, ale také náročností trati, kterou řadím mezi nejnáročnější z celého seriálu.

Tak tedy proběhl sedmý závod české ligy GPL. Do psaní této reportáže jsem se až moc ponořil, takže pro příště již zřejmě nebude tak podrobná

                                                                                               Na Rouen se (ne)těšící MAX